DVR Kayıt Üniteleri ve Bakım Prosedürleri

DVR Kayıt Üniteleri ve Bakım Prosedürleri

 Güvenlik sistemleri günümüzde birçok alanda; işletmelerimizde, evimizde, açık alanlarda, kafeteryalarda karşımıza çıkmaktadır ve Yangın Algılama, Hırsız İhbar, CCTV ve birçok çeşidi ile uygulamaları görmemiz mümkündür. Biz bu yazımızda daha çok karşılaştığımız CCTV Kamera sistemlerinin ana omurgası olan sistemin beyni yani DVR Ünitelerini ve bu ünitelerdeki sistemlerin sürekli çalışması için uygun ortamların sağlanması hakkında konuşacağız.

DVR Üniteleri sektördeki bu teknolojiye sahip birçok firma tarafından üretilebilen ürünlerdir. Fakat en kaliteli ürünleri sektörde ön sıralara sahip olan firmalar üretmektedir. Bunları Samsung, LG, Panasonic, Pelco, Sanyo, Pinetron, Rıfatron, Avermedia gibi sıralamak mümkündür. Sistem ve ekipman ürünleri kullanılacağı ortama ve kullanıcıların sistemden beklentilerine göre değişmektedir. Örneğin; bir kafeteryanız var ve sistemi kuracak firmanın yapmış olduğu ön keşif sonucu işletmenize 10 adet kamera, 3 adet dış ortam ve 7 adeti iç ortamdan oluşan bir sonuç çıkarttılar ve size 16 kanal DVR Cihazı önerdiler. CCTV Sistemlerinde DVR üniteleri 4–8–9–16 kanal olmak üzere 4 gruptur fakat 9 kanal olanları piyasada artık bulunmamaktadır. Bu yüzden 4–8 ve 16’lı DVR cihazları mevcuttur dememiz daha doğru olacaktır. Üç gruba ayrılan bu DVR cihazları da kendi içlerinde özelliklerine göre gruplara ayrılmaktadır. Bunlarda en belirleyici faktör çeşitli kayıt modlarında değişik çözünürlükte kayıt yapabilmeleridir. Ürünün fiyatını etkileyen en belirgin unsur da budur.


(4 Kanal DVR için geçerli gösterim ve kayıt özellikleri Pinetron XM–3004)

DVR Cihazlarında kayıt kalitesinin önemi geriye dönük geçmiş kayıtları izlediğimiz zaman kendisini belli eder. Sisteme bağlı kameradan gelen görüntü canlı izleme ekranında birebir iken geçmiş kayıtları izlediğimizde düşük çözünürlükte kayıt yapan bir üniteden alınan görüntülerin çok da başarılı olmadığını görmekteyiz. Bu da emniyet güçlerinin işini zorlaştırmaktadır. Çünkü olay anında, şüpheli kişinin yüzü net alınamamaktadır. Oysaki D1 modunda yapılan kayıt ve geriye dönük izlemede görüntüler daha temiz ve kişi tespiti daha başarılı yapılabilmektedir. Kayıt modlarını şu şekilde sıralayabiliriz.

4 Kanal Kayıt Cihazı;

(4 Kanal DVR için geçerli gösterim ve kayıt özellikleri Pinetron XM–3004)

8 Kanal Kayıt Cihazı;

(8 Kanal DVR için geçerli gösterim ve kayıt özellikleri Pinetron X–6008)

16 Kanal Kayıt Cihazı;

(16 Kanal DVR için geçerli gösterim ve kayıt özellikleri Pinetron X–7016)

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi DVR üniteleri CCTV Sisteminin ana omurgasını oluşturmaktadır. Bu omurga üniteye bağlı kameraların kaydını içerisine bağlı harddisk üzerinde tutar ve çeşitli özelliklere sahiptir. Gerekli ekipmanların kullanılması ile gerektiği takdirde röle kontrol devresi üzerine bağlı elemanları çalıştırabilir (lamba, kapı açma, siren çalma, mail atma, telefon ile bilgi verme, harddiskin kontrolü arıza durumu vb.) Yanı sıra ortak özelliklerinden birtaneside Usb, Dvd veya Network üzerinden kayıt yedeklemektir. Sistemin ana omurgası olan bu ünitenin işletme içerisindeki konumu çok önemlidir. Sistem kurulduğu andan itibaren sürekli açık olan bu cihazlar belli bir süre sonra ortamın durumuna göre içerisindeki havalandırma için çalışan fanlardan dolayı tozlanmaktadır. Bu toz ilk zamanlar çok sorun oluşturmasa da ortamın ısınması, soğuması, nem gibi faktörler de ortaya çıkınca cihaz ilk olarak ses yapmaya başlar. Sonrasında fanı arıza yapar ve gürültülü çalışmaya başlar. Gürültülü çalışan fan zamanla iş görmez hale gelir ve cihaz içerisindeki hava dolaşımı durur. Bu sonucun doğuracağı etmenlerden biride cihazın içerisindeki nemli ortam elektrik akımının cihaz içerisindeki aktif iletişimi sonucu kısa devre yapar buda cihaz üzerinde ciddi hasarlar meydana getirir.

(16 Kanal DVR Cihazının Kurulu bulunduğu ortamda 2 yıl sonraki hali)         

Sonuç olarak ofis ortamında 2 sene boyunca 7/24 çalışan DVR Ünitesinin ortam içerisindeki uygunsuz şartlarından dolayı power supply ünitesinin fanı arızalanıyor ve gürültülü çalışıyor.

Müşteri Hikâyesi; Kayıt cihazının gürültülü çalışmasından dolayı sistemi kapattık fakat arıza bildiriminde bulunmadık. Cihaz 30 gün kadar kapalı kaldı ve daha sonra ihtiyaç hissedince cihazı tekrar açtık ama bir süre çalıştıktan sonra yanık kokusu geldi ve bir daha açılmadı.

Teknik Servis Raporu: Power fanının arızalanması nedeni ile power besleme kondansatörlerinin sıcaktan şişmiş olduğu görüldü. Ürünün arızalı fanı ve şişmiş olan power besleme kondansatörleri yenisi ile değiştirildi. Testleri yapıldı çalışıyor.

Sonuç olarak baktığımızda CCTV Sistemi kur unut mantığının yanında sürekli çalışması için gerekli ortamın oluşturulması amacı ile en az yılda iki defa uzman ekip tarafından bakım yapılması gereken bir sistemdir. Bu aşamada kurumsal firmalar sistemlerinin sürekli aktif kalması için sektördeki kurumsal CCTV Firmaları ile bakım sözleşmeleri imzalamaktalar ve ileride oluşabilecek arızaların önüne geçmektedirler.

Mehmet GÜVEN

Related Images: